2016. április 4., hétfő

Ma egy éve,hogy ismerem ezt a trilógiát!

A dátumok,a számok mind-mind emlékeket,tapasztalatokat hordoznak magukban. Vagy csak én vagyok ennyire a számok nagy kedvelője? Vagyis ezt úgy értem,hogy ha nekem mondanak egy számot akkor nekem vagy egy szülinapi dátum,egy óra, első találkozás dátuma, premierek jutnak eszembe.
Így,április 3.-áról nekem ez ugrik be: "Megismerkedtem A beavatott világával!"

Nos,én el szeretném mesélni,hogy nekem hogy is indult ez a "Szeretem A beavatottat" dolog.
Még tavaly márciusban az egyik barátnőmmel  pénteken  mentünk hazafele.S kérdezgettem,hogy jó lenne valami jó kis filmet megnézni,ami nem annyira szappanopera stilusú,hanem tényleg egy magával ragadó film. Egyből az Éhezők Viadalát és A beavatottat ajánlotta. Oké,oké,de melyiket nézzem meg először? Kérdeztem,hogy csak annyit mondjon el,hogy melyik romantikusabb. A beavatott volt a válasza,így hát az Éhezők Viadalával kezdtem. (Na most ne verjetek meg,de tényleg így volt XD) Azért választottam először az Éhezők Viadalát,mert egy évvel ezelőtt már nagyon meguntam a sok romantikus sztorit,így valami akciódúsabbra vágytam. 3 vasárnap néztem,tényleg tetszett,nem panaszkodok. S jelzem,úgy néztem meg ezeket,hogy tényleg,semmit sem olvastam róluk,se véleményt,se bevezetőt. És ezt nem is bántam meg. Így sokkal jobban azonosulni tudtam a filmmel,meg nem  tudtam ,hogy például mi fog történni Katnissel. (SPOILER,AKI NEM LÁTTA MÉG A FILMET: Mert ugyebár,a bevezetőbe le van írva,hogy sorshúzással megválasztják Katnisst az Éhezők Viadala arénájába).Ha ezt elolvastam volna a film megnézése előtt,biztos nem izgultam volna,mint mikor néztem.Minden új volt. S mikor  befejeztem,tudtam,hogy még van egy film,amit ajánlottak.
Következő hétre tartogattam A beavatottat. Nem vasárnap,hanem pénteken néztem meg,mert valamiért rosszul éreztem magam és nem mentem úszni,így hát volt egy egész  szabad délutánom.
De a legelejéről.
Kezdem keresni a neten,hogy megnézzem. S erre,mikor kiadja a film borítóját,én hátradőlök,hogy velem milyen filmet akarnak megnézetni. Hiszen,Theo meztelen háta,egy tetoválással mutatkozott elém. Tudjátok,azt hittem valami piros karikás film. De ne itéljünk meg egy könyvet a borítójáról. Így hát félve,de egyben kiváncsian nekifogtam nézni. Az egész szobámba sötétséget tudtam teremteni,némi ablaksötétítővel. S a hangfalakat is hozzákötöttem a géphezhogy a hanghatás olyan legyen mint a mozikban. ( ezt használtam az Éhezők Viadalánál is,s bár nem nagyon szoktam félni a filmbeli jelenetektől,azokban a filmekben szó szerint remegve ültem végig a 2 órát. Egyszerűen nem tudtam lefeküdni,hogy nyugodtan nézzem. Az állatok futásánál pedig azt hittem mindjárt kikapcsolom és nem nézem tovább. Ott teljesen átéreztem,hogy én is egy erdőben vagyok,és a vaddisznó pont rám ugrik. Hát igen,Orsi szereti,ha mellette lehet az összes hangfal,így nem csodálom,hogy féltem. XDD)
De a film megkezdődött,vagyis A beavatott. Őszinte leszek, az első felét kétszer néztem meg,mert kellett értelmezzem,hogy mik is a szabályok ebben a rendszerben. S utána egy kicsit untam,de a Választási Ünnep után minden percét imádtam.  S mikor megjött Theo. JUJ! Tátott szájjal  és kimeredt szemekkel néztem,hogy ki a fene ez a félisten. XD
(És Tris ugrásánál úgy dübörgött a hangfalam,hogy már én is gondolkoztam,hogy le kéne ugorjak az ágyból XDD)
Az óriáskerekes rész kinek a kedvence? Nekem biztosan!
Ott rengeteg dologra lehetett rájönni az érzelmekről. Hogy Négyes Trisben látott valami szikrát,hogy képes volt felmászni az óriáskerékre,tudva hogy fél a magasságtól,csak Tris védelmezése miatt. S hogy Négyes tud gyengéd is lenni. Édes rész! Nagyon szerettem akkor is,meg most is.
(Első randinak szerintem a legjobb választás,persze csak azoknak akik nem téliszonyosok. XD)
Ugrok egy kicsit,a csók jelenethez. WÁÁÁ!!!! Annál jobb részt? Pfuu...nagyon elvoltam. S akkor láttam a tetoválást,s rájöttem,hogy ekkor látszik a tetoválás az egész filmben,és elkezdtem magamon röhögni (Van ilyen XD),hogy mit  hittem szegény filmről.
S ekkor értelmet nyertek azok a "karikák" is Theo hátán. Hiszen,tudatlanul az ember mit hinne egy meztelen férfi hátán lévő 5 kör alakú jelről? Hát nem karikák? Most már tudom,hogy nem azok,sokkal fontosabbak.
Tris VS Tobias verekedős részt elkönnyeztem. Nagyon meghatott,hogy milyen népség él ebben a filmben, (S egyben a mai világra is gondoltam,mert sok különbség nincs).
S "a vonattal elmegyünk kitudja hová" rész volt a csúcs. Annál már akartam kiáltani: "Nehogy most legyen vége!" S erre fekete képernyő. Igen,vége lett.
S még csak úgy ültem az ágyban,s gondolkoztam. Ennyi érzelem egyik filmben sem csapódott ki belőlem. Szerelem,hiány,személyiségkeresés,harc,túlélés,fájdalom. Ez mind-mind a mai ember életében megjelenő mindennapos dolgok.

Ugyanezen a napon meg is néztem A lázadót. Holnap folytatom a sztorizást!
Pusszancs mindenkinek! <44




5 megjegyzés:

  1. Szia Orsi!
    Ezer bocsi a késő megjegyzésért, de ali hiszem, hogy végre vége legyen ennek és a kövi hónapnak. Tényleg, bocsi!
    Egy éve, hogy ismered a sorozatot. Az elég durva,tudom,én már aki két éve izgul a filmek miatt, tudom milyen klassz dolog ez mégis folyamatosan marod magad, hogy "Drága anyukádat, hát csinálj már valamit " és közben mégsem akarod azt, hogy vége legyen ennek az egésznek, mert borzasztóan hiányozni fog, és ne is beszéljünk a szívfacsaró befejezésről. Komolyan ahányszor elolvasom újra és újra a Hűségest, úgy a 360. oldaltól kezdve rettegek na, és utána jön a kérdés majd Tobiastól: Hol van Tris?
    Na ott már zokogok. És onnantól kezdve az utolsó oldalig csak sírok. Ez durva dolog. A könyv tönkreteszi az idegrendszeremet. De ez van, ez nekem mind megéri. Imádom.
    Az első könyvben és filmben is az egyik kedvenc részem az óriáskerekes rész,�� de ne feledjük el ami ugyan nincs a filmben de amikor Al temetése van, és Tris én " Négyes " cuki beszélgetését. Aztán ott volt a muffin lövés,aztán ott van a molylepke, ami olyan kemény mint a vattacsómó, ugye. Hahaha ��
    A második könyvben pedig amikor Trist be békeszérumozzák. Kár hogy kihagyták ezt a filmből.
    Na, hát ha valami még eszembe jut akkor megírom.
    Szia Orsi
    Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Petra! Tényleg egy éve,és azt kell mondjam,hogy bármikor megnézve,elolvasva kapok valami újat,amit például előző olvasásokkor nem vettem észre,vagy nem tulajdonítottam nagyobb hangsúlyt.
      Hamarosan jön A lázadó film leírásának a sztorija,csak gondoltam tartok egy kisebbecske szünetet. S összegyüjtöttem néhány dolgot,amiről szeretnék a jövőben tudósítani.
      Még csak eg évünk van. Használjuk ki rendesen. :D
      Köszi,hogy írtál. Puszi. <44

      Törlés
  2. Hát hallod, már megijedtem, hogy eltűntél! Tudod én tényleg írni akartam de mostanában ki sem látok a tennivalóimból, szóval na! Érted. Igen, ahányszor az ember újraolvassa mindig talál benne valami újat! Ez jogos!
    Amúgy Orsi, neked melyek voltak a legszomorúbb jeleneteid a könyvben? ( de Tris távozását hagyd ki belőle,már ha neked az szomorú) :)
    Kíváncsi vagyok, a véleményedre, hisz te vagy Nekünk a " Mi Blogkerianyánk " ( na ez értelmes volt, jó hülye vagy Petra) és ezek engem érdekelnek.
    De ha gondolod akkor a legviccesebb részt is leírhatod, az is nagyon érdekelne.
    Puszi Orsi
    Szia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Petra! :)
      A távozáson kívüli legszomorúbb jelenet...nos az eleje engem nagyon magamra emlékeztetett,és azért éreztem szomorúnak. Mikor valaki új életet szeretne kezdeni,de nem tudja hogyan és hol tegye ezt. Velem a hogyannal volt a baj. S Tris,mikor nem tudott valami szép eredményeket produkálni,na akkor egy kicsit szomorkásan éreztem magam.
      S most jutott eszembe,mikor a Művelteknél Jeanine beadta azt a szert,hogy meg fog tőle halni. Csak Péter megmentette. Emlékszel rá?
      Mikor,Négyes mellett szétesik lelkileg és fizikailag. Na az erős volt.
      Tudod engem az hat meg a legjobban,ha Tobias érzelmei és szenvedése van leírva. Így volt a végénél,és az előbbinél is.
      S most még A hűségesben a búcsúzás,s hogy azt mondták,hogy majd még fogják látni egymást...na annál az első olvasáskor éreztem,hogy ez a rész valami titokzatosságot takar. De majd rájöttem. :(
      Most ezek jutottak eszembe,amelyek engem megéríntettek.

      Törlés
    2. Legvicceseb?
      A Béke szérumos rész a könyvben természetesen. A filmben,pedig a "Szuvenír rész" Pétertől.
      Én pedig még A beavatottban nagyon élveztem azt a részt,mikor Négyes levette a polóját,megmutatva tetoválását,és Tris hozzábújt,félve,a meztelen mellkasához. S Négyes megkérdezte,hogy neki ez félelmetes. S Tris bevallotta,hogy igen. Na azt a részt nagyon sokszor elolvastam. Annyira romantikus,szép,vicces...Olyan egységes. :D
      Egy kicsit nosztalgiáztam.
      Ha még kérdésed van,ilyenfélék,nyugodtan kérdezhetsz továbbra is :)
      Tényleg nagyon eltűntem. Szerintem elmentem téli álmot aludni,mint a medve. XD Ne haragudjatok,csak nagyon felgyorsult minden. S mostanában nagyon hír sincs,s ez zavar. Na mindegy.
      Köszönöm,hogy írtál. Puszi Petra! <44

      Törlés