2016. május 25., szerda

Újdonság: Miért nem tudjunk önmagunkat mutatni?

Ismét írni fogok egy olyan témáról,amit szerintem mindenki ismer,és mindenki tud róla,de mégsem tesz ellene semmit. Nehéz dolog a változás,hiszen a  külső tényezőktől is függ. Mert lehet,hogyha saját magad adod,akkor nem becsülnek meg,kirughatnak,rossz vélemény lesz rólad stb. s mondanám azt,hogy más véleménye ne érdekeljen,éld az életed,de az elég nehéz,így nem mondom.



Ismerős környezetben vagy. Az emberek elfogadtak és megjegyeztek annak,aminek mutattad magad  csakis a jó véleményükért. De TE közben azért harcolsz magadban,hogy a IGAZI éned kiszabaduljon,hogy valóra válljon. Nem elég hogy az emberek egymást is támadják,még a saját lelkedben sincs béke,egyensúly,mert egy álarc mögé kell rejtőzz nap mint nap. Nem fárasztó?
Évekig egy álarc mögé bújni,nem kínzás,önsanyargatás? Szerintem igen. S az energiádat nem arra fordítod,hogy sikereket érj el,hanem hogy megállítsd a belső éned kiszabadulását. Bele fogsz fáradni.

S egyetlen egyszer előjön az igazi TE belső,rögtön nagyot néznek az emberek. Két féle gondolat hangzik el ekkor: 1. De kétszínű!
                             2. Na ezt nem hittem volna róla. Csak így tovább! Még ilyet.
Az első fajta ember,az akit ki kellene zárj az életedből. Aki csakis azért kedvelt ezidáig,mert olyan voltál,amilyennek ő maga akart látni.
A második,aki jó ha melletted van,az először meglepődik,de nagyon jól tudja,hogy mindenki más,és néhány szituáció más cselekedetekre ösztönzi az embert. Ezek az emberek a javadat akarják.


Egy élő példa. Én élek-halok a zenéért. Nincs olyan napom,hogy ne hallgassak zenét. megőrülök,vagy épp sírok miatta. Néhány évvel ezelőtt ezt senki sem tudta rólam,míg az osztálybulin észre nem vették,hogy egyszerűen nem egy csendes lány vagyok,aki lírai számokat hallgat,mert nekem jöhet pop,rock,minden. XD  S erre még az is rátesz,hogy járok zumbára is. Így nem csodálom,hogy még ritmusosan is megyek a suliba XDD

Szóval,ha úgy érzed,hogy nem az vagy,akinek ismernek,akkor bátran mutasd meg. Nem kell szégyelni,hogy ki vagy,hogy mik a rossz/jó szokásaid,hogy mit csinálsz szabadidődben,hogy mik a terveid. Ezek alkotnak TÉGED,miért szégyelnéd? Vállald fel.
Azt nem mondtam,hogy minden egyes titkodat ossz meg,mert az sem jó. De felvállalhatod a személyiséged, a rossz tulajdonságaidat,mert senki sem tökéletes. S legfőképp: Ha megfelelési kényszerből nem vagy saját magad,könnyebben kihasználnak,alábecsülnek,s csak egy mellékes emberként fognak nézni,akinek nincs véleménye,gondolata. Vagyis egy tárgyként.

Tapasztalatból mondom,hogy a súly teljesen eloszlik  vállról,ha nem kell tovább "színészkedni" mások előtt. Tehát,VÁLLALD FEL MAGAD,CSAKIS AKKOR LEHETSZ TE MAGAD!!

Köszönöm,hogy elolvastad. És figyelem: Ez személyes vélemény,s nincsen semmi diplomám,hogy ilyeneket mondjak. Csakis a tapasztalat beszél belőlem,amelyet meg szeretnék osztani veletek.
Pusszancs!


3 megjegyzés:

  1. Wáó...Miss Orsi pszichológus újra lecsap :D
    Na most.
    Csak gratulálni tudok amiért ilyen nagy fejlődésre voltál képes!Komolyan.
    Egyébként tiszta Beavatott beütése van xd
    Ha felvállalod magad ( ami itt jelen pillanatban az elfajzottság) akkor az ember kétféle módon reagál:1. Egy ELFAJZOTT! Te jó ég..nem lehet sehova se besorolni..veszélyes..
    2. Egy ELFAJZOTT! Dee király *-* Teljesen más és nem lehet beskatulyázni!Milyen érdekes!
    És bizony..az emberi lény roppant gonosz és kiközösítő tudd lenni azzal aki nem felel meg a sajátos "ízlésének".
    És erre rengeteg példa van.
    Mondok is egyet.
    Szóval..nem tudom mennyire vágjátok az Én kicsi pónimot..nem azt a régi,duci póni változatát hanem az új,színesebb,kreatívabb és népszerűbb változatát.
    Na..akár hiszitek akár nem,felnőtt férfiak és nézik,sőt egyenesen rajonganak érte.
    Őket hívják "Bronynak".(Ne kérdezzétek honnan tudok ennyi mindent a témáról xd)
    És egyszer láttam egy "dokumentum" filmet ezekről az emberekről akik nagy nagy szomorúsággal közölték,hogy őket a többi ember (férfi,nő) elítéli emiatt csak mert állítólag ez "lányoknak való"
    Kérdem én..ha szereti azt a mesét akkor minek bántani emiatt??
    Ez tökre olyan mint ha minket Beavatott fanokat azért piszkálnánk mert mi meg a Beavatottért rajongunk..
    Esküszöm néha meglepődök az emberi gonoszságon.
    Hála az égnek,sose voltam az a fajta "megjátszom magam a többi ember miatt".
    Ennek több oka is van.
    1.Anya így nevelt.
    2.Ha valakinek nem tetszik a stílusom akkor nem kell velem foglalkozni :D
    3.Ami a szívemen az a számon..na ez sokaknak nem tetszik.Nekem baromira :D
    És még folytathatnám :D
    Köszönöm ezt a posztot,már egy ideje vártam,hogy mikor lesz újra ilyen témájú poszt!
    Puszii<44

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Nóri :)
      Köszönöm! Nem vagyok pszichológus. Ezért is választok olyan témákat,amik engem érintettek,nehogy badarságokat hordjak itt össze.
      S nagyon jó példa egy a pónis. De tényleg. Ők legalább annak mutatják magukat,akik.
      Anyum mindig is erősnek akart látni,s talpraesettnek,de én érzékenyebb vagyok ehhez.
      Vagyis,most már nem annyira,mint régen.
      Épp ezért,boldog voltam,ha másnak jót cselekedtem,vagy nem tudtam teljesen saját magam lenni. S legfőképp,úgy 4-5 évvel ezelőtt sosem mondtam ki,amire igazából gondoltam,mert féltem,hogy túl őszinte leszek,s az igazság néha fáj.
      De mára már,ami a szívemen az a számon. Legalább tiszta a lelkiismeretem.
      Köszönöm,hogy írtál.
      Szia Nóri,puszi :)

      Törlés
    2. Júj,és igazad van. Tiszta Beavatottas szöveg lett,pedig nem direkt írtam így.
      De jó megfigyelő vagy...
      Én észre sem vettem.
      Na nem baj. :))
      Szia

      Törlés